Bijzondere raadsvergadering deel 2

Op 16 mei is er weer gesproken over het plan Chopinstraat in de gemeenteraad. En weer kwam het tot een gelijkspel in de stemming over dit plan, want er was weer iemand afwezig. Dat betekent dat dit plan nog altijd niet is vastgesteld of is afgeschoten. Een bijzondere gebeurtenis, die wij eigenlijk betreuren, want dit zorgt weer voor onzekerheid bij de omwonenden van het plan. De wethouder heeft nu wel een kans om met een idee te komen om uit deze impasse te komen. Want op 22 mei, als de raad weer vergadert over dit onderwerp, is er weer een kans op een gelijkspel. Er wordt overigens al op 22 mei vergadert, omdat die datum extra is ingepland om te spreken over het zonnepark Millingen a/d Rijn, Kekerdom en Leuth.

Verder stond vandaag de knip over het plan Dekkerswald op de agenda. Deze spreekwoordelijke knip is er nu uitgehaald en middels een amendement zijn er extra waarborgen gegeven voor de zorgzame buurt. Als VVD zijn voor de woningbouw op deze unieke locatie, die echt een mooie toevoeging kan geven aan onze gemeente. Uiteindelijk is het plan dan ook aangenomen met alleen 7 tegenstemmen van Kernachtig Groesbeek.