Wat is besproken bij de raad van mei 2023?

In de afgelopen raadsvergadering is er onder ander gesproken over woningbouw, gelden voor de dagbesteding van de minderjarige asielzoekers en diverse ingekomen stukken. De VVD heeft met name op de woningbouw flink aangezet dat we werk moeten gaan maken van het starten met de bouw. De plannen liggen klaar, zowel locatie Vijverhof, als locatie Koningin Wilhelminaweg 4, maar er moet gebouwd gaan worden. Immers de start van de verschillende projecten zorgt voor een toename van de woningbouw in onze gemeente en daarmee voor een afname in de krapte. Dat willen we zien, want we willen al onze inwoners graag de mogelijkheid geven om een eigen woning te kunnen betrekken.

De gelden voor de minderjarige asielzoekers hebben we kritisch bevraagd, omdat er eigenlijk geen dagbesteding nodig hoeft te zijn. Deze jongeren dienen gewoon naar school te gaan en de scholen dienen hier zorg voor te dragen. Het feit dat onze gemeente niet genoeg plek heeft voor die jongeren, baart de VVD flink zorgen, want nu komen de kosten op de Berg en Dalse belastingbetaler, in plaats van alle Nederlanders. Wij zullen dit dossier dan ook kritisch blijven volgen.