Voor wie bouwen we eigenlijk?

In de gemeente worden sociale huurwoningen toegewezen door de woningcorporaties. Deze wijzen toe volgens heel veel verschillende methoden. In de krant heeft u hier misschien ook wel iets over kunnen lezen, qua wachttijden in de regio. Ook in Berg en Dal zijn de wachttijden lang en is het proces niet altijd open en fijn. Daarnaast willen een aantal politieke partijen graag dat meer dan de helft van de woningen naar 'eigen' inwoners gaat. Zij krijgen dit alleen niet altijd goed uitgelegd qua definitie. Want wanneer is een inwoner een 'eigen' inwoner? Dat is vaak moeilijk te definiĆ«ren.

Gisteravond qua de woningcorporaties langs om dit verder te duiden en ons bij te praten over dit onderwerp. Het blijkt dat al meer dan 50% van de woningen voor 'eigen' inwoners is en dus is die extra regel overbodig te noemen. Want waarom zouden we extra regels maken, die overbodig zijn. Dit kan alleen maar een rem leggen op het bouwen, bouwen, bouwen. Want ook de wachtlijsten moeten naar beneden en dus moeten de corporaties gaan bouwen wat de VVD betreft.