Einde aan de soap in Berg en Dal

Na maanden is er een einde gekomen aan de soap omtrent de vermeende kwestie tussen een raadslid, een wethouder en de burgemeester. Hierover is in de verschillende kranten al veel gezegd en geschreven, maar uiteindelijk is er door een onafhankelijk bureau (Hoffmann) een rapport geschreven waarin duidelijk is aangegeven dat er geen bewijs is gevonden voor de verschillende aantijgingen. Wel zijn de persoonlijke verhoudingen verschrikkelijk beschadigd en zijn de gemeente en verschillende individuen zeer zwaar in diskrediet gebracht.

Onze fractievoorzitter, Remco Hammer, heeft ook een rol gespeeld in deze soap en daar gisterenavond op gereflecteerd tijdens de raadsvergadering. Zijn spreektekst sprak over het incident, zijn rol hierin, zijn reflectie naar zijn rol en de hoop op een goede toekomst. Het zou zeker niet zomaar weer goed komen, maar een begin is gemaakt. De burgemeester heeft richting de fractievoorzitter ook lovende woorden gesproken over zijn reflectie en de sterke actie om de eerste stap te zetten richting normalisering. Zijn letterlijke woorden waren: "We hebben ook tegenover gestaan en de dapperste is degene die de eerste stap zet. En dat ben jij geweest en daar wil ik jou graag heel erg voor bedanken."

Wat de fractie betreft sluiten we een moeilijk hoofdstuk en gaan we nu weer vooruit om Berg en Dal een stukje liberaler te maken, te beginnen volgende week bij de reguliere raadsvergadering.