Marktterrein Groesbeek is het evenementerrein

Het college van Burgemeester & Wethouders, bestaande uit wethouders van Kernachtig Groesbeek en Lokaal! heeft via een informatienota de gemeenteraad op de hoogte gebracht van hun extra plan voor de inrichting het markt terrein van Groesbeek. Nu een plek die leeg is, kaal is en waar veel auto's staan. een plein waar al jaren over gediscussieerd wordt in het dorp en de gemeenteraad. Zo erg zelfs, dat er een groots participatietraject is opgestart onder alle inwoners van de gemeente. Daaraan hebben 600 participanten meegedaan, met uiteenlopende resultaten. De kermis, de carnavalstent en andere evenementen hadden in alle uitkomsten nog een plek op deze centrale plek.

Het nieuwe college heeft echt in haar wijsheid besloten dat dit niet meer wenselijk is, omdat er alleen maar groen moet komen. Daar is de VVD fractie absoluut geen voorstander van. Wij zijn van mening dat dit centrale punt in het dorp Groesbeek, ook het evenemententerrein is van het dorp. Hoe meer mensen zich uitspreken tegen dit plan, hoe groter de kans dat het niet doorgaat. Laat je stem dus horen. Dat kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld door een brief te schrijven naar de raad, of spreek raadsleden individueel aan.